lördag 23 januari 2010

A Declaration of Hate Tour 2010

Jag och en bekant, vi kan kalla honom bekant för jag har bara träffat honom på fester och dylikt, diskuterade som vanligt metal på en fest härom veckan. Efter att ha snackat om vilka festivaler vi har tänkt att besöka så frågade killen om jag skulle gå på DARK FUNERALs spelning den 5/3 i Skövde. Jag hade inte en aning om att ett av Sveriges största band inom Black Metal hade spikat en spelning i Skövde, en stad som ligger 5 mil ifrån min lilla byhåla. När jag väl dagen efter satt och gjorde lite efterforskningar så fick jag veta att DARK FUNERAL med förband skulle starta sin A Declaration of Hate Tour i Skövde. Detta är ingenting man får missa, tänkte jag, i och med deras senaste skivsläpp som är riktigt brutalt. Sagt och gjort hämtade jag ut biljetterna igår. ZONARIA och CARACH ANGREN ska agera förband. ZONARIA såg jag senast när dem var förband åt SATYRICON förra året nere i Göteborg, och dem var rätt bra faktiskt. Så nu är det bara att invänta en kväll fylld av brutala riff och extremt mangel.

3 kommentarer:

Kim sa...

"Angelus Exuro Pro Eternus" är riktigt bra :) Du skriver väl om spelningen efteråt?

mesphito sa...

Absolut ska jag skriva om spelningen efteråt. Jag har även tänkt att ta lite kort på banden, om jag nu får för arrangörerna.

Kim sa...

Ja, om man bara fotar med en liten kamera, typ mobilkamera eller så, brukar det inte vara nåt problem tycker jag.