tisdag 14 september 2010

Marduk + Support - Parken 10/9 -10

Kan börja med att det var supersvårt att få en hyffsad bild under hela giget. Jag får helt enkelt erkänna att min telefons kamera är skit i mörka källarlokaler med dåligt ljus och rökmaskiner. Detta sagt så var det en riktigt bra kväll, trots att man inte fick stå på första parkett, men man kan inte få allt.

Svenska Valkyrija har jag inte hört talats om, så det var en positiv överraskning när dem brände av sina låtar. All lycka till er!

Norska Ragnarok har jag bara hört talats genom Hatpastorns skivomslags dissekering, samt hört någon låt men kommer ej ihåg den. Men jag får ta och ge dem en ny chans för vilket röj det var på norrmännen. Sångaren hade ett utomordentligt bra growl.

Och nu till finalnumret. Marduk. Om det var svårt att få en bra bild på de ovannämnda två band var det dubbelt så svårt då rökmaskinen gjorde sitt jobb utomordentligt. Men när jag tänker efter så skitsamma för det var första gången jag såg dem och det var ett sjukt bra framträdande. Dom rent av malde sönder hörselorganen. The Levelling Dust är den låt jag gillar bäst med Marduk, men efter detta framträdandet så kommer Bleached Bones in på en given andra plats. Rätta mig om jag har fel men Marduk är känt för att spela extrem black metal, men nog kan dom allt leverera när det gäller att sänka tempot och det gör dom snyggt med Bleached Bones. Dock var det lite tråkigt att dem inte spelade mer än en timma, hade gärna sett att dem slaktade i minst en halvtimma till.

Med detta sagt så ser jag fram emot nästa möte med den babyloniska skapelseguden.

Inga kommentarer: