fredag 11 februari 2011

Blashyrkh is coming, save yourselves!


När jag var på väg hem idag i bilen så kunde jag inte undgå att tänka att nu måste Blashyrkh snart nalkas. Jag vet inte hur det är i resten av landet men här i Falköpings kommun är det fullt ös med snöstorm.

När vi nu snackar om Blashyrkh så kommer man naturligt in på Immortal som ska uppträda på detta års Getaway Rock Festival i Gävle. Undertecknad har svikit Metaltown då dem har flyttat eventet till Säve istället för på Frihamnen. Jag förstår att man inte kan ha en festival i det området när 25 000 metalheads lyckas få en bro att röra på sig. Men jag orkar verkligen inte köra bil till och från Göteborg två gånger om på en enda helg. Annars ser deras lineup lovande ut med band som Deicide, Watain, Anvil, Ghost, F.K.Ü och Graveyard, det finns så klart flera band men dem är faller inte undertecknad i smaken. Slutpratat om den festivalen, över till GRF. Deras lineup ser bättre ut tycker jag - Aura Noir, Danzig, Desultory, Entombed, F.K.Ü, Graveyard, Immortal, Marduk, Nifelheim, Opeth och Vomitory.

Så om du fortfarande undrar vad du ska göra i sommar så ska du ta och lyfta på arslet och dra till Getaway Rock Festival! Ett band som jag gärna skulle se på festivalen är norska bandet Kvelertak, det är bra musik det.

Nästa fredag bär det av till Göteborg, målet för resan är Niles spelning på Musikens hus, det kommer att bli en "dödsbra" spelning. Så nu har jag visat att jag fortfarande lever, om ni har tur så kan det komma upp lite bilder från spelningen.

Inga kommentarer: