tisdag 14 oktober 2008

Den lilla hårdrockaren mot världens mainstream-publik

Titeln säger det mesta, tycker jag. Varför en sleten blogg? Varför just nu? Svaret på att starta en blogg kanske kan vara att jag har tröttnat på allt "tjöt" om kändisar, bloggare och annat löst folk. Vem bryr sig om vad denna äckligt fula lilla tjejen som kallar sig för Blondinbella gör på dagarna? Kan någon svara på det? Jag tror inte det. Ni är väl för upptagna över att vara ledsna över att hon har slutat blogga om skit. Sedan så har vi dessa roliga nyheter på till exempel Aftonbladet.se "Jag provade Madonnas trosor" "Person A flyr det hektiska livet till Mexico".... Gah, har ni journalist svin inget annat att skriva om?

Nog om smutskastningen nu till något mer väsentligt, det verkliga svaret på varför jag startat bloggen kan vara att vilja få fram vad en hårdrockare, som är omgiven av mainstream-luktande människor, tänker om just omvärlden och det som är i fokus just nu.

Dagens musiktips: Black metal bandet "Mörker"s skiva Skuggornas Rike från år 2006, det är ett album som inte går av för hackor, eller vad man nu kan likna det. Provlyssna det och köp/ladda ner det om ni tycker det är bra.

2 kommentarer:

Kim sa...

Men hej där! Så du har också trillat ner i Bloggträsket...
Välkommen hit!

Ser fram emot att läsa en massa intressanta och kul grejer på "Evigt mörker" :)

Karin/Kim

mesphito sa...

Tjena! Hehe, ja jag kände att det var "dags". Samt att man kan som du gör ge tips om olika band som man tycker att folk borde kolla upp.

Nu får jag väl namnge mitt riktiga namn..

/David