fredag 17 oktober 2008

The Fathomless Mastery

Äntligen! Nu har jag varit i "storstaden" Borås och införskaffat mig "supergruppen" Bloodbaths nyaste döds-platta. Efter att ha lyssnat igenom hela skivan så kan konstaterar jag än en gång att Renkse, Sodomizer, Blakkheim, Axenrot och Åkerfeldt kan spela riktigt hård och brutal death metal även om Åkerfelts och Axenrots nyaste Opeth alster innehåller en del lugna låtar. Omslaget till plattan är fylld av freaks som har fått sina ögon utslitna, jag tycker det påminner om monstret i Pan's Labyrint som vaktar ett bord fyllt med krubb.

Jag vill även passa på och lägga in lite nyheter om vad som händer hos grabbarna i Torture Division. Tobben spelar för nuläget in trummorna för gruppens tredje demo. Jag ser riktigt fram emot att lägga vantarna på deras nya demo.

18 dagar är det kvar till USAs presidentval, jag hoppas innerligen att Barack Obama vinner valet. Mitt stöd för republikanerna är lika med 0. Jag kan inte fatta varför just de konservativa väljer en gammal gubbe som egentligen ska ha gått i pension, han ser ju ut som att han ska dö vilken sekund som helst. Sedan vill jag inte att den där Sarah Palin ska ta över efter gamlingen, hon fattar ju ingenting. Läste för ett tag sedan att det var förra året som hon hade varit utomlands för första gången.

Stay Brutal, comrades.

2 kommentarer:

Kim sa...

Ja, inte är likheterna särskilt stora mellan det Bloodbath gör på detta album (utifrån vad jag kommit åt att lyssna på över nätet) och det Opeths "Watershed" bjuder på.

Mig förvånar det däremot inte att det är just de konservativa som har ett bakåtsträvande par som kandidater i presidentvalet...

mesphito sa...

Watershed plattan är riktigt bra fast den varierar mellan olika stilar. Det förbryllad mig att Mikael kan ha sådan bra stämma både "normal"-sång och growl.

Du har en poäng där angående USA-valet, jag hoppas innerligen att dom inte vinner valet ändå.