tisdag 21 juli 2009

Hultsfred nästa! Del 1.

Den 18/7 satte jag min fot i Hultsfred för första gången. Jag trodde inte jag skulle göra det, då Hultsfred inte bjuder på så värst mycket. Anledningen till att jag begav mig ner till det snåla Småland var att jag fick chansen att besöka festivalen Sonisphere. Jag hade inte heller tänkt att åka till denna festivalen då line-up:en såg, enlig mig, kass ut. Men varför säga nej när en kamrat ringer och säger att han vill dra dit ner med mig och biljetten är helt gratis.

Det första vi gjorde när vi kom innanför portarna var att köpa en vildsvinskebab, den var god men kostade nittio sletna kronor. Efter det var det att gå ett par meter för att se första bandet som gick på scenen DEAD BY APRIL. Detta band som ser ut som Carlings modeller, var inte speciellt bra. Kan bero på deras musik, eller deras lama mellansnack, hursomhelst så var jag inte direkt glad över att ha stått och kollat på dem. Nästa band upp på scen var ADEPT, inget bra här heller, förutom att sångaren råkade få sin knäskål gå ur led, då väcktes skadeglädjen i mig och jag blev på gott humör igen.

Cirka tjugo minuter efter det så var det dags för THE (INTERNATIONAL) NOISE CONSPIRACY för att äntra scenen. Jag hade inte hört dem förut, men vad förvånad jag var att dem var så bra. Jag tyckte att killarna hade bäst scen-känsla och det gjorde att jag struntade i att det var ljust när jag såg dem. Det bästa ögonblicket av deras framträdande var när dem drog loss ett par minuters solo. Nästa band upp på scen var LAMB OF GOD, klart det bästa bandet musikaliskt sätt. Detta kan bero på att jag föredrar dödsmetall och svartmetall än alla andra genrer som finns inom metal. Synd bara att LOG inte fick lika många moshpits som ett annat band som lirade under festivalen.

Inga kommentarer: