tisdag 13 oktober 2009

My Funeral och Kafir!

Nästa inköp av hård, brutal och blodstänkande black metal blir DARK FUNERALs nästa skivsläpp, Angelus Exuro pro Eternus. Det ska bli ett sant nöje att få sitt ansikte krossat av en vägg efter att ha hört och sett ovannämda senaste musikvideo, My Funeral. Vissa anser att svartmetall ska låta skitig och rå, men DARK FUNERALs senaste låt My Funeral låter helt amazing.

På dödsmetall fronten väntar jag ivrigt på NILEs nästa alster, Those Whom the Gods Detest. Det är skönt att höra att bandet inte har ändrat kurs i sitt manglande utan fortsätter att fylla vardagen med egyptiska influenser genom stenhård teknisk dödsmetall. Den senaste låten jag hittade med dem är Kafir!. En annan sak som jag inte tror jag har nämnt är att det var dessa grabbar som fick mig att börja lyssna på metal igen.

Så jag tror att nästa månad kommer bli en riktig pangmånad. Här under delar jag med mig av både DARK FUNERALs senaste och NILEs senaste så ni inte behöver leta efter dem själva.



Inga kommentarer: