söndag 31 maj 2009

Deicide - The Stench of Redemption

I fredags 29/5 så hade Necrophobic sitt release-party om inget kom i vägen. Det var säkert trevligt att ta en öl och lyssna på råond blackened death metal. Jag hade dock inte lika trevligt här hemma, då jag äntligen fått min tå opererad efter att ha gått i två år med denna nästan eviga nageltrång. När man då inte kunde göra mycket mer än att sitta still och inte försöka gå emot något hårt valde jag att skriva lite på Deicides artikel på svenska Wikipedia.

Lite musik ville man ha strömmande genom högtalarna från stereon och jag satte på Deicides album The Stench of Redemption från 2006. Då kom jag underfund med att detta är inte så dåligt som jag först tyckte när jag kom hem med albumet från en skivbutik i Göteborg som säljer endast begagnade alster (både LP och CD). Albumet är ju snarare "gôr" bra med dess melodiska riff, gitarr-solon och Glen Benton som döds-vrålare. Här nedanför ligger en video på den låt som nyligen blev bannlyst ifrån en brittisk musik-tv-kanal.

Inga kommentarer: