fredag 15 maj 2009

Release-fest för Necrophobics Death to All

Den 29 maj har killarna i NECROPHOBIC sin releasefest för sitt nya album Death to All. Release-festen kommer att äga rum i 6:e Tunnan, Stora Nygatan 43, Gamla Stan, Stockholm. NECROPHOBIC som spelar blackened death metal, har hållt på sen 1989 med att leverera metal till massorna. Om ni nu vid förmodan bor eller har vägarna för gamla stan i Stockholm vid 22.00 så tycker jag allt att ni ska besöka 6:e Tunnan då det är gratis inträde och 18 års gräns. Oturligt nog så bor nu inte jag i Stockholm så jag har ingen chans att gå dit.

Det album jag har valt att snacka om idag är NECROPHOBICs The Third Antichrist. Skivan släpptes 1999 av Black Mark Production. Albumet består både av snabba låtar men även ett par lite långsammare låtar. Jag tycker att blandningen inte alls är helt och hållet skit utan tycker att det är gött med lite omväxling. Överlag tycker jag att det finns en mörk och ondskefull atmosfär över albumet och behövs därför en genomlyssning minst en gång.

Into Armageddon från The Third Antichrist


Förövrigt kan jag meddela att JEX THOTHs album som jag skrev om i den 25/4 står nu prydligt i min sunkna hylla och det var ett suveränt bra köp må jag säga.

1 kommentar:

JonteRoyal sa...

Gött att Necrophobic släpper nytt. Förra släppet var kalas.