lördag 9 maj 2009

Nocte Obducta

En god vän till mig introducerade mig för detta bandet sent en lördagskväll. Jag blev förvånad att just denne person som vanligt nästan endast lyssnar på melodisk death metal och viking metal, spelade upp en låt från detta bandet. Bandets namn är Nocte Obducta och kommer ifrån Mainz, Tyskland. Bandet spelar black metal och har spelat ihop under sedan 1995. Det album som jag valt att belysa mer än dem andra är Schwarzmetall - Ein primitives Zwishenspiel, som gavs ut 2001. Som har en blandningen av rå, ibland atmosfärisk, arg black metal.

Detta albumet är värt en provlyssning, om ni har möjlighet att köpa det någonstans så tycker jag att ni ska köpa albumet, jag ska hålla utkik efter detta album eller något annat ur deras diskografi.


2 kommentarer:

Kim sa...

Det där låter då inte alls tokigt! Hittar tyvärr ingen officiell Myspace men lite mer tycks finnas att hämta på Youtube? Inga artiklar på svWP eller enWP dock. Ännu?

mesphito sa...

Enligt deras officiella hemsida, http://www.nocte-obducta.de/, så meddelar dem att en ny version av hemsidan är på gång. Lite mer information om bandet kan hittas på deras artikel på Metal-Archives.com - http://www.metal-archives.com/band.php?id=4980. Om man hade varit vaken på tyska-lektionerna i skolan så hade jag nog kunnat översätta deras artikel på deWP.