tisdag 19 maj 2009

Nytt utseende på bloggen

Nu är jag äntligen klar med min nya logga till bloggen. Brist på information ledde till frustration i mitt huvud, då personerna inte berättar vad ramen har för inner-mått. Den nya loggan har måtten 646 x 195 pixlar.

Tema-mässigt så tycker jag att det passade efter att man fick en stämpel av, anonym, att man skrev mest om black metal och death metal. Så det var bara att sätta sig ner och börja manipulera bilder efter bilder. Jag tycker själv att resultatet blev bra, då jag inte har suttit och pillat i bildredigeringsprogram på länge. Kanske ska nämnas att jag inte använde Photoshop utan gratisalternativet GIMP.

Musik som användes vid arbetet var BLACK SABBATH och MORBID ANGEL, en rätt så bra variation tycker jag. Kanske förklarar varför den ser ut som den gör, vad vet jag.

4 kommentarer:

Kim sa...

Tjusigt ihopmicklat det där!

Vad du skriver mest om är ju rätt uppenbart under rubriken Etiketter :)

mesphito sa...

Jo det är ju sant, kände att det var dags att strukturera lite i bloggen också. Tackar för responsen :)

JonteRoyal sa...

Inte får man för sig att du skriver om pop iaf :).

Riktigt snyggt, blir lite avundsjuk (själv är jag så jävla lat när jag ska utforma min blogg att jag bara beskär ett foto jag hittar, får nog skärpa mig lite).

mesphito sa...

Tackar JonteRoyal. Din lösning funkar också, då den är mycket smidigare :)